In januari deed ik voor het eerst mee met een heuse mending circlein real life, niet virueel/online. Nieuwe mensen ontmoeten is al spannend genoeg dus ik wilde het mezelf niet te ingewikkeld maken zo’n eerste keer (je moet ook een beetje sociaal zijn en niet alleen maar geconcentreerd met je werk bezig zijn toch?), dus nam ik gewoon een stapel sokken mee om te stoppen. Het was een gezellige avond met leuke mensen en het leek net alsof we elkaar al langer kennen. Bovendien kwamen eindelijk mijn versleten slofsokken aan de beurt die zeker al een jaar in een hoek liggen. Ja, één paar sokken en daar ben ik nog niet mee klaar. Heerlijk om zo samen bezig te zijn!

Ik paste op de dieren van een vriendin die weg was voor werk. Haar huis ligt niet heel centraal, en bovendien waren het drie dagen van constante regen, dus ik heb me lekker binnen op de bank vermaakt (!) met verstel-/herstelwerk. Zo fatsoeneerde ik een oude theedoek met gestileerde tulpjes van afgedankt beddengoed. En maakte ik de fukin af waaraan ik begin van de maand was begonnen; een versleten vaatdoek weer bruikbaar dankzij een een nieuwe laag van oud textiel (handdoeken, werkpoloshirt, kussensloop, restjes haakkatoen). Dat was een mooie aanleiding om eindelijk aan de slag te gaan met de 24 Days of Sashiko van @sashiko.lab. De e-mails met iedere dag een ander patroon om te leren, moest ik in oktober parkeren omdat ik er toen geen gelegenheid voor had. Op mijn vaatdoek ben ik niet verder gekomen dan dag 4 (de “cross-flower-stitch“), maar ik heb bedacht dat ik met de volgende doorga op een spijkerbroek.

Call for help with elaborate pattern by Tree of Needlework

Als laatste reageerde ik deze maand ook nog op een oproep van Majo van Tree of Needlework, om te helpen met het uitvoeren van haar Challenge Oude Borduurpatronen van komende maand. Het zou een spoiler zijn om daar nu al wat van te laten zien dus kom hier later in februari maar terug om te zien welke bloemetjes mij inspireerden.