Reading woman

Books & Kisses’ BKReadAThon seamlessly follows up the 24 Hour Read-a-Thon, from Monday April 28th – Sunday May 4th. It is a Dutch event so I will be updating in my native language.

Dag 3

Cover Crossing to SafetyHet is vandaag alweer de derde dag van de Books & Kisses Readathon en ik heb mijn eerste boek uitgelezen! Crossing to Safety, een ERG mooi boek en ik wil zeker nog eens wat van Wallace Stegner lezen. In mijn kick-off post kun je lezen wat me aan dit bek bevalt. Ook schreef ik toen al dat ik door dit boek zin krijg om Walk in the Woods van Bill Bryson van de plank te pakken. Dat komt doordat Stegner als hartstochtelijk natuurbeschermer de natuur in zijn boeken een belangrijke, evocatieve rol geeft. Maar voor ik mij weer in de Amerikaanse bossen begeef wil ik eerst wat dunner werk tussendoor lezen.

De readathon helpt me echt al om dóór te zetten. Gisteren dacht ik nog 7% van mijn verhaal tegoed te hebben en toen ik weg moest las ik snel even het hoofdstuk uit… Bleek dat opeens het eind van mijn boek te zijn! Op dat moment had ik geen tijd voor het nawoord en dat is nou ook niet echt iets wat me dan later weer naar het boek lokt. Maar dankzij de doelen die ik me voor deze week heb gesteld, heb ik dat vandaag alsnog gedaan.

Challenge #3: wishlist

Vandaag deed ik voor het eerst mee aan de challenge van de dag: wishlist. De uitdaging was om een verlanglijstje te maken van boeken buiten je comfort zone. Stel dat je een boekbon van €100 wint maar daar alleen boeken van mag kopen in genres die je normaal niet snel zult lezen… Wat koop je dan (en waarom)? Een leuke vraag en de prijs is ook super: Een weeffout in onze sterren van John Green – daar heb ik al veel mensen enthousiast over gehoord. Dus ik ben de uitdaging aangegaan! En ging slechts 50 cent over budget bij Bol. ;)

  • FANTASY: De kronieken van Narnia – C.S. Lewis = 25,00
    Omdat Boekgrrl Caatje daar zo verschrikkelijk fan van is.
  • KINDERBOEK: De GVR – Roald Dahl = 12,50
    Omdat ik in mijn kindertijd een Dahl-trauma opliep bij het eerste boek dat ik van hem las en de vriendelijke reus mij daar misschien van kan genezen.
  • LIJVIGE 19e EEUWSE RUSSISCHE KLASSIEKERS: Anna Karenina – Leo Tolstoj = 15,00
    Tja, zoveel mensen die de discipline hebben opgebracht vinden dit een prachtig boek!
  • SF: Dune – Frank Herbert = 11,50
    Omdat ik de film ooit heb gezien (met Sting en ‘agent Cooper’ uit Twin Peaks) en daar erg om heb moeten lachen. Bovendien herinnert het me een beetje aan het unheimische The Woman in the Dunes van Kobo Abe.
  • VERHALENBUNDEL: Legend of a Suicide – David Vann = 10,50
    Intrigerend concept: 5 verhalen over dezelfde gebeurtenis; fictief maar wel naar de ware ervaring van de auteur (de zelfmoord van zijn vader samen in the middle of nowhere).
  • HUMOR: The Stars’ Tennis Balls – David Fry = 10,50
    Schijnt een hilarisch boek te zijn en ik vind Stephen Fry erg sympathiek.
  • MANGA/STRIP: Lone Wolf & Cub -Kazuo Koike = 15,50
    Een manga-reeks die heel gedetaillerd en correct is m.b.t. de weergave van de Japanse historie.

Op een rijtje

  • Huidig(e) boek(en)
  • Vandaag gelezen percentage e-book
    7%
  • Vandaag uitgelezen boeken
    1
  • Leesduur
    50 minuten

 

  • Tot nu toe gelezen boeken
    1: Crossing to Safety ~ Wallace Stegner (e-book)
  • Tot nu toe gelezen pagina’s
    368
  • Totale leestijd tot nu toe
    4.05