Reading woman

It was amazing to be reading so much this past weekend thanks to the 24 Hour Read-a-Thon. It felt like coming home and I am determined to climb out of my two-year-long reading slump. Books need to come back on the daily menu!

It must be divine intervention making me find Books & Kisses BKReadAThon, just before closing time. It follows the 24hourreadathon seamlessly, running from Monday April 28th – May 4th. It’s a Dutch event, so I will be updating in my native language for the next couple of days.

B&K ReadAThon kick-off

Cover Crossing to SafetyAangezien ik dit weekend mijn e-book niet uitkreeg tijdens de 24 Hour Read-a-Thon, start ik daarmee nu de B&K ReadAThon: Crossing to Safety van Wallace Stegner.

Deze semi-autobiografische roman uit 1987 lees ik voor mijn IRL leesgroep. Ik vind het een prachtig boek: de taal is poëtisch, het verhaal pakkend, en ik ben aan de personages gehecht geraakt.

Hoewel ik veel in het Engels lees en me dat nooit problemen oplevert, heb ik dit keer wel het gevoel dat ik een diepere laag mis. Als ik woorden opzoek waarvan ik de betekenis niet precies weet, blijken er alternatieven te zijn die de auteur misschien óók heeft bedoeld in relatie tot het grotere geheel. Dat gebeurt te vaak om toeval te zijn; Stegner heeft ongetwijfeld bewust voor die formulering gekozen. Toch komt het woordgebruik niet geforceerd over – juist vloeiend. Ik ben benieuwd wat de andere leden van mijn leesclub hierover te zeggen hebben.

Ik ben op 73% en heb volgens mijn e-reader nog zo’n drie uur te gaan.

Mount To Be Read

Ik houd voor het gemak dezelfde, nog ongeschonden, leesstapel aan als dit weekend.
Mount TBR

  • Best of Mutts van Patrick O’Donnell  (herlezen; gags)
  • Het zwembad van Yoko Ogawa (verhalenbundel)
  • We the Animals van Justin Torres (roman)
  • Cats van T.S. Elliot (toneeltekst)
  • Les Trente-Six Vues de la Tour Eiffel van Henri Rivière (platenboek met -oeps- Franse teksten)

Mijn Mount TBR is gigantisch dus ik kan best opeens besluiten tot iets anders. Zo kreeg ik zondag tijdens het lezen van Crossing to Safety ontzettend veel zin om in Walk in the Woods van Bill Bryson te beginnen… Zal dat dan het volgende boek zijn dat ik van de plank pak? We zullen het zien!

Veel plezier aan alle deelnemers! En dank aan de dames van Books & Kisses voor de organisatie. :)