Hal van Tuschinski
Er zijn zo van die dingen die je eigenlijk wel voor jezelf zou willen houden. Gewoon, omdat je niet wilt dat het op een dag niet leuk meer is door de drukte (zoals bijvoorbeeld met het Internationaal Film Festival Rotterdam). Maar vooruit, populariteit zorgt ook voor continuïteit en… ik kan wel van de daken schreeuwen hoe LEUK het Parool Oscarweekend is! Niet treuzelen, bestel nu meteen je passe-partout voor 21 of 22 februari! En dan kun je die dag lekker 5 Oscarnominaties kiezen om in Tuschinski te gaan zien.

Vorig jaar zag ik er mijn favoriete film van 2008!

Extra tipje (en een reminder voor mijzelf): zorg voor proviand want de catering houdt niet over. En kleingeld voor de frisdrankautomaat is ook handig ;)

Update 22 januari
Vanaf vandaag zijn de nominaties voor de Golden Globes bekend gemaakt! Zo kun je goed beslagen ten ijs komen ;) Ik wil in ieder geval graag naar:

  • Slumdog Millionaire van Danny Boyle
  • Changeling van Clint Eastwoord
  • Hunger van Steve McQueen
  • de docu Man on Wire

Ik twijfel over Revolutionary Road omdat ik eigenlijk eerst het boek wil lezen dat hier op Mount TBR ligt… En misschien wil ik ook wel naar een van de animatiefilms Persepolis of Walz with Bashir. Voor de rest moet ik nog kijken ;)

Gelukkig wordt de keus een beetje beperkt door de films die ik al heb gezien:

  • Il y a longtemps que je t’aime
  • Burn After Reading
  • Vicky Cristina Barcelona
