Ik heb een nieuwe bentobox! En om hem in te wijden meteen maar weer een 4-uursbento gemaakt voor mijn werk. Bento's die niet in een offiële box zaten heb ik de afgelopen maanden niet geteld, dus volgens Gnoe's journal zou dit Bento #40 zijn.

Toen ik met bento-ing begon nam ik mij voor niet al die andere idioten na te doen en een verzameling te beginnen: één box per persoon is wel voldoende. Ahum, dit is nu mijn derde én ik heb een vierde binnen terwijl de vijfde onderweg is… *bloos* Nou ja, nummer 2 is eigenlijk van E ;)

Deze bloemenbento is kleiner dan mijn eerste doos en daar ben ik blij om. Omdat ik eerder méér leek te gaan eten dan minder was deze hobby een beetje naar de achtergrond verdwenen. Maar het is zo leuk!

Het plan wijzigde alleen en ik werkte vandaag thuis in plaats van op kantoor. Maar ook dan is zo'n gezonde bento welkom, want juist thuis heb ik vaak de neiging om te gaan snacken…

Bento 40 in new flowery box
 
Wat zat er in bento nummer 40?
 
Links:

  • mengsel van spinazie, kropsla, rucola en basilicum
  • radijspartjes
  • mosterddressing (verborgen)
  • kyopolou, een dip van geroosterde aubergine, paprika en tomaat (ook verborgen onder de sla)

Rechts:

  • landgoedkaas met fenegriek
  • kerstomaatjes
  • mix van gedroogde cranberry's, kersen en zwarte bessen, wasabi-erwten, cashewnoten en abrikozenpitten :

Erbij:

  • Sky flakes (crackertjes voor de dip)
