plaatje van groenteOeh, spannend: we hebben ons vandaag opgegeven voor de (kleine) groentetas van De Aardvlo! Dat is een biologisch-dynamische tuinderij in Amelisweerd (dus eigenlijk Bunnik maar DOMpeople zien dat gewoon als Utrecht ;) die bijvoorbeeld ook aan de Veldkeuken levert waarover ik vast nog wel eens zal posten.

Dit is weer een stapje in onze pogingen om duurzaam te leven en (dus) koken. Hoef ik niet meer telkens naar de groentekalender te kijken om te weten welke groente in welk seizoen thuishoort – op de aanbiedingen bij de supermarkt moet je daarvoor vooral niet afgaan.

Door een deelname-overeenkomst met Tuinderij de Aardvlo te tekenen word je als het ware aandeelhouder in de oogst van dit jaar. Oeps, dus we zitten er ook tot en met december aan vast! Dat wordt Googelen naar recepten als ik mijn knollen niet wegkrijg ;) En ik zal zeker ook aankloppen bij de Kookgrrls. Ik maak mij nu al zorgen om de eerste rabarber die ik zal tegenkomen… Ik gruwelde daar als kind van! Maar nu zullen we de uitdaging moeten aangaan :)

Het is spannend hoe we dit gaan volhouden. Jaren terug hebben we eens een Odin groentepakket geprobeerd maar we hielden dat niet lang vol. Het scheelt misschien dat we daarmee in de winter begonnen: het minst aantrekkelijke seizoen. Bovendien kon je de tas maar op één dag ophalen en dat is nu bij de Aardvlo wat ruimer. Ik houd jullie op de hoogte!

