Sommige mensen moeten werken in het museumweekend ;-) Gelukkig was het sinds vandaag weer lekker weer en heb ik kunnen genieten van een dag buitenzijn i.p.v. achter m’n bureau en PC zitten. Want er wordt op zo’n dag natuurlijk niet gewoon gewerkt!

Het begon al bijzonder met een scholekster die ik tegenkwam op een industrieterrein onderweg naar het Politiemuseum. Altijd gedacht dat die beesten alleen op het strand voorkwamen – ik zie zo’n ouderwetse schoolposter voor me met strand- en duinvogels. Nooit live gezien én nooit geweten hoe ze heten. Dankzij ons kersverse Hoofd Presentatie is mijn vogelkennis weer uitgebreid en dankzij de site van de Vogelbescherming (waar ik de info natuurlijk even wilde checken), hoef ik me ook geen zorgen meer te maken dat het beestje was ‘verdwaald’…

De meeste museumactiviteiten waren buiten en ik mocht surveilleren in de museumtuin. Daarbij hoorde foto’s maken van kids op de Rijkspolitiemotor. Hoewel ouders dat steeds vaker zelf doen met al die goedkope en digitale camera’s. Maar die ouderwetse polaroids blijven toch ook hun charme houden ;-)

Iets anders ‘primitiefs’ dat nog wel steeds zijn nut heeft: vingerafdrukken nemen. Kan ik dat ook weer: het biedt misschien wel carrièremogelijkheden bij de politie als mijn huidige project is afgerond! LOL

Nu ben ik zo rozig van de dag buiten dat ik lekker mijn bed in rol! En wie zin heeft kan morgen wéér gratis naar het museum :-)